Main » موضوعات » جزئیات Property
  
سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران

سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران

جامعه آماری:همه افراد ۱5 سال و بیشتر کل کشور

حجم نمونه:1200 نفر

سال اجرا:1403

ماه اجرا:مرداد

در عصر حاضر، سلبریتی‌ها به یکی از کنشگران کلیدی جوامع مدرن تبدیل شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که نمی‌توان نفوذ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی آنها را نادیده گرفت. اگرچه فرهنگ سلبریتی در ابتدا در غرب و به طور خاص در آمریکا پدید آمده است، اما در دهه‌های اخیر در کشور ما نیز رشد قابل‌توجهی یافته است. علی‌رغم رشد فرهنگ سلبریتی، به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری درباره این فرهنگ، کاستی‌های بسیاری دارد. اگرچه در طی سال‌های اخیر، نهادهای حاکمیتی مختلف طرح‌ها و سیاست‌هایی را به صورت گزینشی و غیرنظام‌مند در خصوص فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سلبریتی‌ها تدوین و پیاده‌سازی کرده‌اند، اما همچنان خلاء قوانین و سیاست‌های دقیق و شفاف در این زمینه، بیش از پیش محسوس است.

افکارسنجی ملت با همکاری دفتر مطالعات فرهنگی و دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اقدام به اجرای یک پیمایش ملی با هدف توصیف نگرش مردم به فرهنگ سلبریتی در ایران، میزان هواداری از سلبریتی‌ها و میزان اعتماد مردم به آنها کرده است. 

دریافت فایل گزارش